1) Základ: co tenhle server umí
Tenhle server není vanilla. Je to mix PVE i PVP se spoustou rozšíření:
-
rozšířený basebuilding a vlastní base itemy
-
obchodníci a měna
-
AI nepřátelé + mise + „King of the Hill“ eventy
-
skill/leveling systém + zdravotnictví navíc
-
hromada nových zbraní, oblečení, dopravních prostředků
-
quality-of-life vychytávky (earplugs, třídění inventáře, lepší UI atd.)
-
mapu máš naladěnou na pozdní podzim/časnou zimu
2) Ekonomika, obchodníci a reputace
Na serveru funguje vlastní ekonomika:
-
Měna
Vypadává z AI, z hráčů, z misí a dá se najít i ve světě.
Používáš ji u obchodníků a na trhu. -
Obchodníci / trh
Na mapě jsou zóny s NPC obchodníky a tržní terminály.
U nich:-
prodáš loot a zbraně
-
koupíš gear, jídlo, auta, heliny a další věci
Ceny můžou záviset na reputaci.
-
-
Reputace / karma (Hardline styl)
-
zabíjení AI a plnění misí ti reputaci zvedá
-
zabíjení hráčů (hlavně v PVE částech) ti reputaci snižuje
Reputace ovlivňuje: -
co ti obchodníci vůbec prodají
-
za jakou cenu
-
jestli budeš vedený jako „bandita“ nebo „dobrák“
-
Hráčům řekni:
„Jestli chceš levnější gear a přístup k lepším věcem, drž si reputaci, nevyvražďuj zbytečně lidi a jezdi na mise.“
3) PVE: AI, mise a King of the Hill
Server má hodně PVE obsahu:
AI patrolky a kempy
-
Ve světě běhají ozbrojené AI skupiny (banditi, vojáci apod.).
-
Můžou mít vlastní kempy, checkpointy nebo základny.
-
Dropují peníze, ammo, zbraně a někdy speciální loot.
Hráčům:
„Když vidíš NPC s pořádným gearem, tak si dej bacha – nejsou to baťůžkáři, ale tvrdý AI.“
Dynamické mise
-
Na mapě se objevují časově omezené mise (ikonky s popisem).
-
Většinou:
-
AI hlídá bednu / tábor / vrak
-
po vyčištění získáš loot (peníze, gear, speciální předměty)
-
-
Často to jsou hotspoty – počítej, že tam půjdou i jiní hráči.
King of the Hill eventy
-
Občas se spustí „King of the Hill“ zóna:
-
na mapě se objeví kruh / area s oznámením
-
uvnitř se spawnuje AI a je tam lepší loot
-
PvP je tam prakticky jisté
-
-
Cíl: držet se v zóně a přežít.
Hráčům:
„MZ/KOTH eventy jsou pro ty, co chtějí akci. Jestli nechceš PVP, tak se těmhle kruhům vyhýbej.“
4) PvE vs PvP zóny, healthbar a přehled
Server používá systém na rozdělení PvE/PvP a přehled o tom, co se děje:
-
PvE/PvP rozdělení
-
část mapy může být čistě PvE (zabíjení hráčů je tam zakázané / trestané reputací)
-
určité lokace (military, KOTH, mise…) jsou PvP zóny
Přesné nastavení je na pravidlech serveru – hráčům řekni, ať si je přečtou.
-
-
Health bar a info
Hráči mohou mít UI indikátor života (a někdy i dmg), aby bylo jasné, co se děje v boji – není to čistý vanila minimalismus.
5) Basebuilding, raidy a elektrika
Basebuilding je hodně rozšířený:
Stavění základen
-
Více stavebních dílů než ve vanille (stěny, podlahy, dekorace, nábytek).
-
Speciální base itemy (ploty, objekty, storage, dekorace, helipad).
-
Rozšířené možnosti uzamykání vrat a dveří.
Zámky a zabezpečení
-
Dveře a brány se zamykají kódovými zámky:
-
zadáš PIN
-
můžeš ho sdílet s kamarády
-
-
Bez PINu se dovnitř dostaneš jen destrukcí / raidem.
Raidy
-
Na serveru jsou výbušné předměty určené přímo na raidy:
-
nabíjíš je speciálními materiály
-
může být timer / odpočet
-
dělají hlučný bordel – AI i hráči tě můžou slyšet
-
-
Přesná pravidla (kdy se může raidit, jaké povrchy, časová okna) si určujete vy – hráčům to napiš do pravidel.
Elektřina a solární systémy
-
Lze stavět vlastní elektrické sítě:
-
solární panely
-
baterie
-
nekonečné kabelové cívky pro pohodlné tahání kabelů
-
-
Glow, světla, elektrická zařízení v base – víc možností než vanilla.
6) Vozidla: auta, heliny, motorky, kola
Server má brutálně rozšířenou dopravu:
-
civilní auta (např. starší sedany, žiguly, SUV…)
-
náklaďáky
-
čtyřkolky
-
motorky
-
jízdní kola
-
helikoptéry (s extra flight systémem)
A k tomu:
-
Klíčky od aut – vlastní auto si zamkneš, cizí ho jen tak neodveze.
-
Otočení vozidla – když přetočíš auto na střechu, můžeš ho pomocí akce zase postavit.
-
Tahání vozidel – možnost odtahovat jiné vozidlo.
-
Loot v autě – rozšířený systém inventáře pro vozidla.
-
Střelba z vozidla – dá se střílet přímo z auta.
-
Omezené / vypnuté poškození vozidel – nehoda tě nemusí hned poslat zpátky na spawn (podle nastavení).
-
Helipad – speciální plošiny pro heliny.
Hráčům:
„Dopravní prostředky nejsou jen kosmetika, počítej s tím, že auta a heliny jsou cenný majetek. Neparkuj je jako dement uprostřed cesty.“
7) Gear, zbraně a NVG
Výbava je rozšířená jak do šířky, tak do hloubky:
-
nové zbraně z armádního balíku
-
další samopaly, ARka, pušky, experimentální kousky
-
rozšířený military gear (vesty, helmy, batohy, uniformy)
-
speciální lepší NVG (lepší viditelnost v noci)
-
oblečení a gear s obřím inventářem (mega sloty)
-
víc možností, jak kombinovat loadouty
Hráčům:
„Nebudeš běhat jen s vanilkovým AKM a taloonem – počítej s tím, že protivník může být mnohem lépe vybavený.“
8) Survival, jídlo, farmaření a počasí
Survival část je taky vylepšená:
-
Více jídla a pití
-
nové typy potravin
-
rozšířený systém pití, lepší nápoje
-
-
Farmaření
-
nové druhy semínek, plodin a farmících itemů
-
speciální rostliny (včetně „zábavnějších“ plodin)
-
možnost si vybudovat vlastní pole u base
-
-
Vyhledávání v odpadu
-
prohrabávání odpadků a hromad může dát extra loot
-
-
Chytání deště
-
můžeš stavět věci, které sbírají dešťovou vodu
-
-
Dřevo a stromy
-
pokácení stromu má lepší efekty
-
speciální hromady dřeva
-
lepší vizuální odezva při těžbě
-
-
Období
-
mapa je naladěná na pozdní podzim / brzkou zimu
-
chladněji, jiná atmosféra – mysli na teplé oblečení
-
9) Skill / level systém a medicína
Server používá levelování a skilly:
-
XP / levely
-
získáváš za zabíjení AI, hráčů, lootění, mise atd.
-
level ti může dávat různé bonusy (stamina, přesnost, craft, medicína – podle nastavení).
-
-
Skill systém
-
rozdělení do větví (např. boj, survival, medic, basebuilding)
-
skilly odemykáš podle levelu / použití.
-
-
Rozšířená medicína
-
víc typů zranění, léků a léčebných postupů
-
rozšířený lékařský loot
-
Hráčům:
„Nejsi superman od spawnu – když budeš hrát dlouhodobě, postava se zlepšuje. Smrt bolí víc, protože přijdeš i o část postupu.“
10) Animace, gore a atmosféra
-
další animace pro hráče (posezy, gesta)
-
výrazně víc gore efektů při zásazích
-
kočky ve světě pro trochu atmosféry
-
nábytek a dekorace do základen
-
funkční kazeták a kazety, hudba ve světě
-
vlastní loading screen a další vizuální drobnosti
11) UI a quality-of-life věci
Pár věcí, které ti zjednoduší život:
-
Earplugs – ztlumení zvuku (např. heliny, střelba) – mrkni do nastavení kláves, bývá to vlastní klávesa.
-
Repair na pristine – některé předměty můžeš opravit až do perfektního stavu.
-
Vylepšený inventář – lepší práce s itemy, větší přehled, třídění cargu.
-
Animace inventáře – vizuálně líp vidíš, že postava něco dělá.
-
Krevní stopy – zraněný hráč může zanechávat krvavou stopu, dá se trackovat.
-
Globální chat – viditelný globálně, plus napojení na externí služby (např. pro admin hlášky).
Hráčům řekni:
„Část věcí si nastavíš v Options → Controls → nastavení modifikací. Doporučuju si projít klávesy hned po prvním připojení.“
