1) Základ: co tenhle server umí

Tenhle server není vanilla. Je to mix PVE i PVP se spoustou rozšíření:

  • rozšířený basebuilding a vlastní base itemy

  • obchodníci a měna

  • AI nepřátelé + mise + „King of the Hill“ eventy

  • skill/leveling systém + zdravotnictví navíc

  • hromada nových zbraní, oblečení, dopravních prostředků

  • quality-of-life vychytávky (earplugs, třídění inventáře, lepší UI atd.)

  • mapu máš naladěnou na pozdní podzim/časnou zimu


2) Ekonomika, obchodníci a reputace

Na serveru funguje vlastní ekonomika:

  • Měna
    Vypadává z AI, z hráčů, z misí a dá se najít i ve světě.
    Používáš ji u obchodníků a na trhu.

  • Obchodníci / trh
    Na mapě jsou zóny s NPC obchodníky a tržní terminály.
    U nich:

    • prodáš loot a zbraně

    • koupíš gear, jídlo, auta, heliny a další věci
      Ceny můžou záviset na reputaci.

  • Reputace / karma (Hardline styl)

    • zabíjení AI a plnění misí ti reputaci zvedá

    • zabíjení hráčů (hlavně v PVE částech) ti reputaci snižuje
      Reputace ovlivňuje:

    • co ti obchodníci vůbec prodají

    • za jakou cenu

    • jestli budeš vedený jako „bandita“ nebo „dobrák“

Hráčům řekni:

„Jestli chceš levnější gear a přístup k lepším věcem, drž si reputaci, nevyvražďuj zbytečně lidi a jezdi na mise.“


3) PVE: AI, mise a King of the Hill

Server má hodně PVE obsahu:

AI patrolky a kempy

  • Ve světě běhají ozbrojené AI skupiny (banditi, vojáci apod.).

  • Můžou mít vlastní kempy, checkpointy nebo základny.

  • Dropují peníze, ammo, zbraně a někdy speciální loot.

Hráčům:

„Když vidíš NPC s pořádným gearem, tak si dej bacha – nejsou to baťůžkáři, ale tvrdý AI.“

Dynamické mise

  • Na mapě se objevují časově omezené mise (ikonky s popisem).

  • Většinou:

    • AI hlídá bednu / tábor / vrak

    • po vyčištění získáš loot (peníze, gear, speciální předměty)

  • Často to jsou hotspoty – počítej, že tam půjdou i jiní hráči.

King of the Hill eventy

  • Občas se spustí „King of the Hill“ zóna:

    • na mapě se objeví kruh / area s oznámením

    • uvnitř se spawnuje AI a je tam lepší loot

    • PvP je tam prakticky jisté

  • Cíl: držet se v zóně a přežít.

Hráčům:

„MZ/KOTH eventy jsou pro ty, co chtějí akci. Jestli nechceš PVP, tak se těmhle kruhům vyhýbej.“


4) PvE vs PvP zóny, healthbar a přehled

Server používá systém na rozdělení PvE/PvP a přehled o tom, co se děje:

  • PvE/PvP rozdělení

    • část mapy může být čistě PvE (zabíjení hráčů je tam zakázané / trestané reputací)

    • určité lokace (military, KOTH, mise…) jsou PvP zóny
      Přesné nastavení je na pravidlech serveru – hráčům řekni, ať si je přečtou.

  • Health bar a info
    Hráči mohou mít UI indikátor života (a někdy i dmg), aby bylo jasné, co se děje v boji – není to čistý vanila minimalismus.


5) Basebuilding, raidy a elektrika

Basebuilding je hodně rozšířený:

Stavění základen

  • Více stavebních dílů než ve vanille (stěny, podlahy, dekorace, nábytek).

  • Speciální base itemy (ploty, objekty, storage, dekorace, helipad).

  • Rozšířené možnosti uzamykání vrat a dveří.

Zámky a zabezpečení

  • Dveře a brány se zamykají kódovými zámky:

    • zadáš PIN

    • můžeš ho sdílet s kamarády

  • Bez PINu se dovnitř dostaneš jen destrukcí / raidem.

Raidy

  • Na serveru jsou výbušné předměty určené přímo na raidy:

    • nabíjíš je speciálními materiály

    • může být timer / odpočet

    • dělají hlučný bordel – AI i hráči tě můžou slyšet

  • Přesná pravidla (kdy se může raidit, jaké povrchy, časová okna) si určujete vy – hráčům to napiš do pravidel.

Elektřina a solární systémy

  • Lze stavět vlastní elektrické sítě:

    • solární panely

    • baterie

    • nekonečné kabelové cívky pro pohodlné tahání kabelů

  • Glow, světla, elektrická zařízení v base – víc možností než vanilla.


6) Vozidla: auta, heliny, motorky, kola

Server má brutálně rozšířenou dopravu:

  • civilní auta (např. starší sedany, žiguly, SUV…)

  • náklaďáky

  • čtyřkolky

  • motorky

  • jízdní kola

  • helikoptéry (s extra flight systémem)

A k tomu:

  • Klíčky od aut – vlastní auto si zamkneš, cizí ho jen tak neodveze.

  • Otočení vozidla – když přetočíš auto na střechu, můžeš ho pomocí akce zase postavit.

  • Tahání vozidel – možnost odtahovat jiné vozidlo.

  • Loot v autě – rozšířený systém inventáře pro vozidla.

  • Střelba z vozidla – dá se střílet přímo z auta.

  • Omezené / vypnuté poškození vozidel – nehoda tě nemusí hned poslat zpátky na spawn (podle nastavení).

  • Helipad – speciální plošiny pro heliny.

Hráčům:

„Dopravní prostředky nejsou jen kosmetika, počítej s tím, že auta a heliny jsou cenný majetek. Neparkuj je jako dement uprostřed cesty.“


7) Gear, zbraně a NVG

Výbava je rozšířená jak do šířky, tak do hloubky:

  • nové zbraně z armádního balíku

  • další samopaly, ARka, pušky, experimentální kousky

  • rozšířený military gear (vesty, helmy, batohy, uniformy)

  • speciální lepší NVG (lepší viditelnost v noci)

  • oblečení a gear s obřím inventářem (mega sloty)

  • víc možností, jak kombinovat loadouty

Hráčům:

„Nebudeš běhat jen s vanilkovým AKM a taloonem – počítej s tím, že protivník může být mnohem lépe vybavený.“


8) Survival, jídlo, farmaření a počasí

Survival část je taky vylepšená:

  • Více jídla a pití

    • nové typy potravin

    • rozšířený systém pití, lepší nápoje

  • Farmaření

    • nové druhy semínek, plodin a farmících itemů

    • speciální rostliny (včetně „zábavnějších“ plodin)

    • možnost si vybudovat vlastní pole u base

  • Vyhledávání v odpadu

    • prohrabávání odpadků a hromad může dát extra loot

  • Chytání deště

    • můžeš stavět věci, které sbírají dešťovou vodu

  • Dřevo a stromy

    • pokácení stromu má lepší efekty

    • speciální hromady dřeva

    • lepší vizuální odezva při těžbě

  • Období

    • mapa je naladěná na pozdní podzim / brzkou zimu

    • chladněji, jiná atmosféra – mysli na teplé oblečení


9) Skill / level systém a medicína

Server používá levelování a skilly:

  • XP / levely

    • získáváš za zabíjení AI, hráčů, lootění, mise atd.

    • level ti může dávat různé bonusy (stamina, přesnost, craft, medicína – podle nastavení).

  • Skill systém

    • rozdělení do větví (např. boj, survival, medic, basebuilding)

    • skilly odemykáš podle levelu / použití.

  • Rozšířená medicína

    • víc typů zranění, léků a léčebných postupů

    • rozšířený lékařský loot

Hráčům:

„Nejsi superman od spawnu – když budeš hrát dlouhodobě, postava se zlepšuje. Smrt bolí víc, protože přijdeš i o část postupu.“


10) Animace, gore a atmosféra

  • další animace pro hráče (posezy, gesta)

  • výrazně víc gore efektů při zásazích

  • kočky ve světě pro trochu atmosféry

  • nábytek a dekorace do základen

  • funkční kazeták a kazety, hudba ve světě

  • vlastní loading screen a další vizuální drobnosti


11) UI a quality-of-life věci

Pár věcí, které ti zjednoduší život:

  • Earplugs – ztlumení zvuku (např. heliny, střelba) – mrkni do nastavení kláves, bývá to vlastní klávesa.

  • Repair na pristine – některé předměty můžeš opravit až do perfektního stavu.

  • Vylepšený inventář – lepší práce s itemy, větší přehled, třídění cargu.

  • Animace inventáře – vizuálně líp vidíš, že postava něco dělá.

  • Krevní stopy – zraněný hráč může zanechávat krvavou stopu, dá se trackovat.

  • Globální chat – viditelný globálně, plus napojení na externí služby (např. pro admin hlášky).

Hráčům řekni:

„Část věcí si nastavíš v Options → Controls → nastavení modifikací. Doporučuju si projít klávesy hned po prvním připojení.“